jueves, 22 de septiembre de 2011

B2. IMPARTICIÓ D'AF. DISSENY DE MATERIALS.

COMENTARI SOBRE ELS 4 TEXTES rel.latius al disseny de materials i l'autotest.
6.LA SELECCIÓN DE MATERIALES DIDÁCTICOS. PERE MARQUÉS.
Estic totalment d’acord amb aquesta percepció, d’qualitat objectiva i de considerar les característiques específiques del curs (alumnes, objectius, ..etc); el que no existeixen bons i dolents materials (si aplicacions incorrectes), que un material TIC no té perque ser millor que un llibre i trobo molt útils les reflexions-guía, per a valorar el conjunt d’un material (“componentes & consideraciones”
L’apartat de “apoyos clave” per a minimitzar riscos, pot semblar obvi, però és força bo tindre-ho present.
7.PROTOCOLO DISEÑO DE MATERIAL DIDÁCTICO.
Bé, és una bona guía-base (atenent a qüestions de forma), que pot desenvolupar-se posteriorment al meu camp.


9.ANALISIS DE MATERIALES DIDÁCTICOS.   Diego Castrillejo

Respecte de l’autoaprenentatge, no em queda clar el paper de l’Educador
El canvi disruptiu a l’educació donat els mitjans digitals es cert, que per una part ens treu perspectiva; i per l’altre hem de explorar els mitjans per optimitzar els materials a tot el seu potencial

UN CASO CONCRETO CD13 portal Educ.ar
En el cas estudiat del CD13, considero que ho desgrana correctament. Critica en excés un material que està dissenyat per a fer les primeres passes a l’ensenyament digital per part de professorat no introduït. Considero que aquest CD introdueix al docent en una nova dimensió, i que és bo deixar que ho assimili, i si li agrada segurament anirà a buscar el CD14...  Els objectius del CD13 s’han cobert totalment. També, tot i pensar que potser la feina d’aquesta empresa es justa, potser podem entreveure que són les primeres pases de quelcom més gran que encara ha de vindre.


10. MATERIALES PARA LA DOCENCIA UNIVERSITARIA

Em quedo amb les següents frases. Està molt bé
·         Ensenyament i aprenentatge van lligats, ens fixarem en el que volem ensenyar i en el realment s’apren (millora continua)
·         Les “Funcions dels materials curriculars” estan molt bé per emetre una valoració màxima.
·         Material curricular és un mitjà d’informació i una forma d’estructurar i organitzar, que incideix a l’alumne a la seva percepció de la realitat.
·         Si el docent prepara i desenvolupa les classes presencials, a més ha de: dotar d’eines i recursos pq. l'alumne progressi a activitats no presencials

 Un bon recordatori:
Tot material tindrà l’objectiu formatiu:
o    Definirem objectius grals. que orientin l’acció formativa
o    Pot ser bo concretar objectius
o    Els objectius expressaran capacitats de l’alumne.

Continguts són sabers culturals, assimilats ajuda a assolir capacitats
Continguts es trien raonadament segons objectius
Continguts es classifiquen en:
o    Conceptuals o coneixement (saber)
o    Procedimentals o d’habilitats  (saber fer)
o    De valors i actituts (manera de fer )
Delors, 1996, 3 pilars de l’educació: Aprendre a saber, fer, ser.

Organitzant continguts considerar:
                Continuitat i progressió
                Interrelació
                Delimitació de continguts centrals (permetin prioritzacions)


EN DEFINITIVA:
Els textes 6, y 10 m’agraden perque reforçen el que he aprés ultimament.
El texte 7, el trobo pràctic en qüestions de forma.
El texte 9, no m’agrada gaire perque em recorda una frase d’un ex-jefe i amic meu “Desde la barrera los toros se ven muy bien”.

No hay comentarios:

Publicar un comentario